Selasa, 31 Desember 2013

Kerana Bertengkar Wanita Ini Tuang Gam Super ke Mata Telinga Lelaki Tua

 
Kerana bertengkar, seorang wanita nekat menuangkan gam super ke mata dan telinga seorang lelaki tua di Australia. Pertengkaran di antara keduanya terjadi ketika perayaan Paskah.

Seperti dilansir news.com.au, Selasa (2/4/2013), lelaki berusia 64 tahun dan wanita berusia 58 tahun ini tinggal satu bumbung di salah satu rumah di kawasan Sebastopol, Melbourne, Australia. Insiden ini terjadi pada    31Mac 13 malam waktu setempat.

Menurut polis  setempat, Sersan Senior Paul Kinna, si wanita sempat mencekik mangsa ketika keduanya sedang bertengkar. Kemudian si wanita menuangkan gam super ke mata dan salah satu telinga si lelaki itu.

Akibat insiden ini, si lelaki yang tidak disebutkan namanya,   dikejarkan ke rumah sakit terdekat, Ballarat Base Hospital, sebelum akhirnya dirujuk ke Melbournes Eye and Ear Hospital. Ketika ini, lelaki tersebut dilaporkan dalam kondisi stabil.

Masih menurut Sersan Kinna, wanita ini juga sempat berusaha membakar si lelaki dan memukullnya dengan kaki palsu miliknya. Namun tidak dijelaskan lebih lanjut masalah yang memicu pertengkaran keduanya. Juga tidak dijelaskan hubungan antara mereka berdua.

Kini, wanita ini dalam penahanan polis setempat. Dia dijerat 3 dakwaan penyerangan, termasuk satu dakwaan melakukan perbuatan sembrono yang membahayakan nyawa orang lain. detikNews

Tidak ada komentar:

Posting Komentar